Η ΓΗ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ !

Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου, Κήρυκα του Ευαγγελίου, ο οποίος μαρτύρησε το 1916 στην Τουρκία

Αυτός που θεμελιώνει τη γη επάνω στη βάση της, για να μη σαλευθεί στον αιώνα του αιώνα”-Ψαλμός 104:5

Επειδή, έτσι λέει ο ΚΥΡΙΟΣ… που έπλασε τη γη … την έχτισε όχι μάταια, αλλά την έπλασε για να κατοικείται”-Ησαΐας 45:18

Υπάρχουν πολλοί θεολόγοι, οι οποίοι πιστεύουν ότι η γη θα καταστραφεί τελείως και δεν θα υπάρχει πλέον ζωή σ’ αυτή. ΄Όσοι δέχονται αυτή τη διδασκαλία σημαίνει ότι δεν γνωρίζουν καλά τη διδασκαλία της Αγίας Γραφής περί της έλευσης του Χριστού και επομένως στερούνται πραγματικής γνώσης όσον αφορά την γη και τη διάρκειά της.

Η λέξη ‘γη’ προσδιορίζει την σφαίρα στην οποία κατοικούμε και η οποία στρέφεται γύρω από τον εαυτό της και γύρω απ’ τον ήλιο. Όσοι πιστεύουν στη καταστροφή και την εκμηδένιση της γης επικαλούνται αυτό το εδάφιο : “Και είδα έναν καινούργιο ουρανό και μια καινούργια γη, επειδή ο πρώτος ουρανός και η πρώτη γη παρήλθε” (Αποκάλυψη 21:1). Όταν προσέξουμε τα ανωτέρω λόγια, θα αντιληφθούμε ότι κάθε άλλο παρά για την εξαφάνιση της γης μας μιλούν. Το ρήμα “παρέρχομαι” σημαίνει έρχομαι και φεύγω, από μια δηλαδή κατάσταση ή από ένα τόπο μεταβαίνω σε άλλο. Στην Αποκάλυψη 20:11 διαβάζουμε τα εξής: “Και είδα έναν μεγάλο λευκό θρόνο, κι αυτόν που κάθεται επάνω σ’ αυτόν, από το πρόσωπο του οποίου έφυγε η γη και ο ουρανός”. Το ερώτημα που προβάλλεται εδώ είναι τούτο: Τι σημαίνει έφυγε η γη και ο ουρανός; εξαφανίσθηκαν ή μεταβλήθηκαν; Για να απαντήσουμε στην ανωτέρω ερώτηση αρκεί να διαβάσουμε το σχετικό εδάφιο στη Β’ Πέτρου 3:10 το οποίο λέγει: “Θάρθει, όμως, η ημέρα του Κυρίου, σαν κλέφτης μέσα στη νύχτα, κατά την οποία οι ουρανοί θα παρέλθουν με ορμητικό συριστό ήχο, και τα στοιχεία, καθώς θα καίγονται, θα διαλυθούν, και η γη, και τα έργα που βρίσκονται σ’αυτή, θα κατακαούν [Κριτικό Κείμενο: θα αποκαλυφτούν]”. Το παρόν εδάφιο εξηγεί το προηγούμενο, διότι αυτό που λέει στην Αποκάλυψη ότι “έφυγε η γη” σημαίνει ότι πέρασε από την φωτιά για να καθαρισθεί και να λάβει νέα μορφή, να γίνει δηλαδή νέα γη και νέος ουρανός. Το ότι λέγει ότι “τα στοιχεία καθώς θα καίγονται θα διαλυθούν” δεν σημαίνει ότι θα εξαφανιστούν, διότι διαλύομαι δεν σημαίνει εξαφανίζομαι, αλλά αλλοιούμαι ή καταστρέφομαι, χαλώ, όχι όμως εκμηδενίζομαι.

Υπάρχουν πολλά χωρία της Αγίας Γραφής τα οποία αναφέρουν μετά βεβαιότητας την διατήρηση της γης. “Και ο Ιησούς τους είπε: Σας διαβεβαιώνω, ότι εσείς που με ακολουθήσατε, κατά την παλιγγενεσία, όταν ο Υιός του ανθρώπου καθήσει επάνω στον θρόνο της δόξας του, θα καθήσετε κι εσείς επάνω σε 12 θρόνους για να κρίνετε τις 12 φυλές του Ισραήλ” (Ματθαίος 19:28,Τίτος 3:5). Η λέξη παλιγγενεσία σημαίνει ‘πάλιν γεννώμαι’, όχι όμως εξαφανίζομαι, αλλά παραμένω ο ίδιος με την διαφορά αλλαγμένος. Γι’ αυτό άλλωστε λέγει ο Λόγος του Θεού: “Γι’ αυτό, αν κάποιος είναι εν Χριστώ, είναι ένα καινούργιο κτίσμα, τα αρχαία παρήλθαν, να τα πάντα έγιναν καινούργια” – Β’ Κορινθ. 5:17. Το να γίνει ο άνθρωπος νέο κτίσμα, δεν σημαίνει ότι εξαφανίζεται, αλλά μεταβάλλεται, αλλάζει. Με την αναγέννηση ο άνθρωπος δεν χάνεται ούτε και εκμηδενίζεται, η ύπαρξή του παραμένει η ίδια, με την διαφορά ότι έχει αλλάξει. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τη γη. ΄Όταν π.χ. λέγει ο Λόγος του Θεού ότι: “Ο πρώτος ουρανός και η πρώτη γη παρήλθε”, δεν σημαίνει ότι εξαφανίσθηκε, αλλά άλλαξε, μεταβλήθηκε, παρήλθε εκείνο το οποίο την έκανε να στενάζει κάτω από το βάρος της δουλείας και της φθοράς (Ρωμαίους 8:20-22), καθαρίσθηκε, ελευθερώθηκε από τη κατάρα της αμαρτίας και έλαβε νέα μορφή. “Όμως, σύμφωνα με την υπόσχεσή του, καινούργιους ουρανούς και καινούργια γη προσμένουμε, στους οποίους δικαιοσύνη θα κατοικεί”-Β Πέτρου 3:13.

Εκτός από τα ανωτέρω εδάφια υπάρχουν και άλλα χωρία της Αγίας Γραφής τα οποία μας μιλούν για την παντοτεινή διατήρηση της γης: “ Και ο λαός σου, θα είναι όλοι δίκαιοι, θα κληρονομήσουν τη γη για πάντα”-Ησαίας 60:21.

Οι δίκαιοι θα κληρονομήσουν τη γη, κι επάνω σ’αυτή θα κατοικούν στον αιώνα”-Ψαλμός 37:29. Επίσης Ματθαίος 5:5.

Εδώ φαίνεται καθαρά ότι η γη θα γίνει τόπος αιώνιας κατοικίας των πιστών, οι οποίοι θα αποτελούν το αιώνιο και άφθαρτο βασίλειο του Θεού με βασιλιά τον Υιό του ανθρώπου, τον Ιησού Χριστό. “Σ’ αυτόν δόθηκαν εξουσία και δόξα και βασίλεια, ώστε όλοι οι λαοί, κάθε εθνικότητας και γλώσσας, να τον υπηρετούν. Η εξουσία του θα είναι αιώνια κι ατελεύτητη και το βασίλειό του δεν θα καταστραφεί ποτέ”-Δανιήλ 7:14. Επίσης Δανιήλ 2:44 και Αποκάλυψη 11:15.

Μιλήσαμε προηγουμένως για τη χιλιετή βασιλεία, η οποία αποτελεί σκιά της παντοτινής και αιώνιας βασιλείας του Κυρίου μαζί με τους πιστούς, στην οποία καθώς και ο προφήτης Ησαΐας λέγει, δεν θα υπάρχει τέλος, αλλά θα στερεωθεί μέχρι τον αιώνα (Ησα.9:7). Ας επανέλθουμε τώρα στην Αποκάλυψη 21:1 “Και είδα καινούργιο ουρανό και καινούργια γη, επειδή ο πρώτος ουρανός και η πρώτη γη παρήλθε και η θ ά λ α σ σ α δ ε ν υ π ά ρ χ ε ι π λ έ ο ν”. ΄Οτι αναφέραμε σχετικά με την γη τα ίδια ισχύουν και για τη θάλασσα, η οποία θα παραμείνει παντοτινά και δεν πρόκειται να εξαλειφθεί από προσώπου γης, όπως πολλοί παραδέχονται. ΄Οταν ο Λόγος του Θεού λέει ότι η θάλασσα δεν υπάρχει πλέον, κάθε τι άλλο, παρά για την εξαφάνισή της μιλά, αλλά για το κακό και την καταστρεπτική της απειλεί. Δες Μάρκος 4:39. Ο Κύριος λέει στο Λόγο του τα εξής: “Ο ΚΥΡΙΟΣ έχει ορίσει τον ήλιο για να φωτίζει την ημέρα, και το φεγγάρι και τ’ αστέρια για να φωτίζουνε τη νύχτα. Ταράζει τη θάλασσα και βουίζουν τα κύματά της. Αυτός….λέει: Αν ποτέ τούτοι οι φυσικοί νόμοι πάψουν να ισχύουν, τότε μόνο θα πάψω ν’αναγνωρίζω πως οι απόγονοι των Ισραηλιτών αποτελούν για πάντα έθνος”-Ιερεμίας 31:35-37. Εδώ ο Θεός δείχνει το αδύνατο στο να αθετήσει κάτι το οποίο είπε ή να εξαφανίσει κάτι το οποίο δημιούργησε. ΄Αλλωστε στο βιβλίο του προφήτη Ζαχαρία, όπου περιγράφονται τα όρια της βασιλείας του Θεού επί της γης, αναφέρεται και η θάλασσα: “Η εξουσία του θα είναι από θάλασσα μέχρι θάλασσα”-Ζαχ.9:10.

Όλα αυτά τα οποία αναφέραμε έως τώρα, όσον αφορά τη γη και τη θάλασσα στηρίζονται στο Απολυτρωτικό Έργο του Χριστού ή της αποκαταστάσεως των πάντων (Πράξεις 3:19-21). Το έργο αυτό της απολυτρώσεως ή αποκαταστάσεως πρέπει να γίνει διότι το σχέδιο του Θεού δεν ήταν να ζει ο κόσμος μέσα στην αμαρτία, τον πόνο και τη δυστυχία. Εάν παρέμενε ο κόσμος σ’ αυτή τη κατάσταση, τότε αυτό θα θεωρούνταν νίκη και θρίαμβος του πονηρού. Ο Θεός αντιθέτως, ετοίμασε σχέδιο σωτηρίας, απολυτρώσεως και πλήρους αποκαταστάσεως των πάντων, εμψύχων και αψύχων. Επίσης εάν προέβαινε στην εξαφάνιση και εκμηδένιση τόσο της γης όσο και της θάλασσας, τότε αυτό θα θεωρούνταν και πάλι θρίαμβος του διαβόλου και ήττα του Θεού, διότι θα ανάγκαζε τον Θεό να εξαφανίσει κάτι το οποίο δημιούργησε και το οποίο είδε ότι ήταν πάρα πολύ καλό (Γένεση 1:31) και όχι μόνο αυτό, αλλά θα επιδείκνυε ο πονηρός ότι ο Θεός δεν είναι σοφός, ούτε και σταθερός στα σχέδιά Του. Ενώ γνωρίζουμε ότι ο Δημιουργός Θεός και Σωτήρας του κόσμου, είναι Θεός Αναλλοίωτος και Αμετάβλητος στα σχέδια και στις αποφάσεις Του, όπως επίσης και συνεπής στον εαυτό Του, “να αρνηθεί τον εαυτό του δεν μπορεί”-Β’ Τιμόθ.2:13.

Η ΛΕΞΗ ‘ΓΗ’ ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Συχνά στη βιβλική γλώσσα, με τη λέξη ‘γη’ δεν δηλώνεται ο πλανήτης, αλλά η κοινωνία ή οι κάτοικοι αυτού του πλανήτη. Για παράδειγμα στη Γένεση 6:11-13, διαβάζουμε: “Και η γη διαφθάρηκε μπροστά στον Θεό και η γη γέμισε ολοκληρωτικά από αδικία. Και ο Θεός είδε τη γη, και να ήταν διεφθαρμένη…Και ο Θεός είπε στον Νώε, το τέλος κάθε σάρκας ήρθε μπροστά μου…και να , θα εξολοθρεύσω αυτους και τη γη. Είναι φανερό πως η γη που διεφθάρηκε δεν ήταν ο πλανήτης, αλλά η κοινωνία και οι κάτοικοι αυτού του πλανήτη. Αυτοί άλλωστε εξολοθρεύτηκαν στον κατακλυσμό, και όχι ο πλανήτης. Στο Α Χρονικών 16:30-31,33 διαβάζουμε: “Να φοβάστε από το πρόσωπό του ολόκληρη η γη…Ας ευφραίνονται οι ουρανοί, και ας αγάλλεται η γη και ας λένε ανάμεσα στα έθνη: ο Γιάχουε βασιλεύει…΄Ερχεται να κρίνει τη γη. Είναι ολοφάνερο πως ο πλανήτης δεν μπορεί να φοβηθεί τον Θεό, ούτε βέβαια να λογοδοτήσει μπροστά στο βήμα του Μεγάλου Κριτή! Οι κάτοικοι όμως που αναφέρονται εδω ως ‘γη’ μπορούν. Στον Ιερεμία 22:29 διαβάζουμε: “Ω γη, γη, γη, άκου τον λόγο του Γιάχουε”. Επίσης υπάρχει ένα εδάφιο παρόμοιο με το Β Πέτρου 3:10 στον Σοφονία 3:8-9, όπου διαβάζουμε:

Γι’ αυτό, να με προσμένετε, λέει ο Γιάχουε, μέχρι την ημέρα κατά την οποία σηκώνομαι για λεηλασία. Επειδή η απόφασή μου είναι να συγκεντρώσω όλα τα έθνη, να συναθροίσω τα βασίλεια, να εκχέω επάνω τους την αγανάκτησή μου, όλη την έξαψη της οργής μου. Επειδή, ολόκληρη η γη θα καταναλωθεί από τη φωτιά του ζήλου μου. Επειδή, τότε θα αποκαταστήσω στους λαούς μια καθαρή γλώσσα, ώστε όλοι να επικαλούνται το όνομα του Γιάχουε ,να τον δουλεύουν κάτω από ένα ζυγό”. Αν η γη που καταστρέφεται από τη φωτιά του ζήλου του Θεού είναι ο πλανήτης, τότε που θα κατοικούν οι λαοί , όπως αναφέρεται αμέσως μετά ; Το εδάφιο επεξηγεί με τη λέξη ‘επειδή’, πως όλα αυτά τα ασεβή έθνη στα οποία στρέφεται η οργή του Θεού αποτελούν την ‘γη’ που θα εξολοθρευθεί. Κι όχι ο πλανήτης που δεν φταίει σε τίποτε! Κι όσον αφορά το εδάφιο πως “θάλασσα δεν θα υπάρχει πλέον” μπορεί να αναφέρεται στους ασεβείς, οι οποίοι παρομοιάζονται με τη θάλασσα: “Οι ασεβείς όμως, είναι σαν την ταραγμένη θάλασσα, όταν δεν μπορεί να ησυχάσει και τα κύματά της ρίχνουν έξω καταπάτημα και πηλό. Ειρήνη δεν υπάρχει στους ασεβείς, λέει ο Γιαχβέ”-Ησαΐας 57:20-21.

Από το βιβλίο ΙΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝ ΝΕΦΕΛΑΙΣ 1909- ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ ΜΠΟΣΤΑΝΤΖΟΓΛΟΥ αποσπάσματα από τις σελίδες 99-103.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *